NISSAN CARED4 NORWAY

 

VILKÅR

 

Nissan CARED4 Pledges

 

NISSAN-GARANTI

Alle Nissan CARED4-biler dekkes fremdeles av Nissan nybilgaranti. Denne gjelder til bilen er 5 år eller kjørte 100 000 km (det som inntreffer først

BYTTERETT

Hvis du ikke umiddelbart er fornøyd med din Nissan CARED4-bil, kan du fritt bytte den innen 30 dager og 2 000 km. Du kan bytte den i en bil i tilsvarende priskategori hos samme forhandler.

NISSAN PRISLØFTE

Vi er konkurransedyktige på pris. Ha din Nissan på service hos din lokale Nissan-forhandler, så gir vi deg et prisløfte på service og reparasjoner for alle Nissan-modeller uansett alder: Vi matcher prisen på lignende service og reparasjon hos et annet, lokalt verksted hvis deres pristilbud er lavere enn vårt.

NISSAN FINANS

Som samarbeidspartner tilbyr Santander gode, tilpassede finansieringsordninger for Nissan CARED4-biler, med opptil 10 års nedbetalingstid og 100% finansieringsgrad

NISSAN VEIHJELP

Alle CARED4-biler dekkes av Nissan Veihjelp til de er 5 år. Grunnleggende tjenester og tilleggstjenester tilbys uansett om årsaken ikke dekkes av forsikringen, om det er et uhell eller selvforskyldt – 24 timer om dagen, 7 dager i uka, helt gratis!

TILSTANDSRAPPORT

En Nissan CARED4-bil gjennomgår en grundig, teknisk inspeksjon for å tilfredsstille strenge kvalitetskrav. Det har også blitt sjekket at bilen ikke har blitt stjålet, at den ikke har vært utsatt for en ulykke og at det ikke er utestående fordringer på den. Dette gjør at alle aspekter ved bilen avdekkes. Og bare når den tilfredsstiller alle disse kravene kan vi si at den er CARED4.

INNBYTTE AV ALLE BILER

Vi tar alle biler som innbytte og tilbyr en konkurransedyktig markedspris.

100% NORDISKE SPESIFIKASJONER

Alle Cared4-biler har blitt bygget og utstyrt for nordiske forhold. Vi garanterer at bilen har sitt opprinnelige marked i Norden og er utstyrt etter nordiske spesifikasjoner.

 



NISSAN GARANTI

Nissan har 5 år/100 000km garanti (det som måtte inntreffe først)
Vi forventer at du vil ha glede av din Nissan i mange år. Derfor er garantiperioden på hele 5 år/100 000km for defekter som skyldes fabrikasjonsfeil. For at bilen skal være dekket av denne garantien må den være kjøpt hos en norsk Nissan-forhandler og førstegangsregistrert i Norge etter 1.1.2011. Garantien år 4 og 5 forutsetter at bilen fortsatt er registrert i Norge, men er også gyldig for reiser opp til 90 dagers varighet (per reise) innenfor EØS området og Sveits. Det må også være utført service i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram for at garantien skal gjelde. Utfører du service på din Nissan hos et autorisert Nissan-verksted, er din garanti vårt ansvar. Du kan være trygg på at jobben blir gjort i henhold til fabrikkens krav og spesifikasjoner. Våre verksteder har ekspertisen på DIN Nissan, det rette utstyret, og bruker kun originale Nissan-deler.

Fri Nissan veihjelp er inkludert ved garantireparasjoner i bilens garantiperiode.
Din Nissan er også beskyttet av vår 5-års lakkgaranti og 12-års rustgaranti!
Se forøvrig garanti- og serviceheftet for fulle vilkår for garantien

 

NISSAN FINANCE

Bilkjøp er for de fleste av oss en av de større investeringene vi gjør, og mange ønsker å finansiere kjøpet. Nissan Finans hjelper deg med finansiering i samarbeid med Santander Consumer Bank AS.
Gjennom våre Nissan-forhandlere tilbyr vi en rekke finansieringsprodukter for bedrifter og privatpersoner og skreddersyr løsninger etter hva som passer din økonomi. Vi tilbyr følgende produkter:

Standard billån:
Er en gunstig og svært praktisk måte å finansiere kjøp av ny eller brukt bil:

  • ●  kun pant i bilen som sikkerhet
  • ●  meget rask behandling på din søknad
  • ●  inntil 10 års nedbetalingstid på lånet
  • ●  intil 100 prosent finansiering

Skreddersydde billån
Kaskofritt billån:

Kaskofritt billån kan halvere prisen på din bilforsikring, og passer ypperlig for deg som:

  • ●  skal kjøpe bruktbil
  • ●  trenger lån på inntil kr 100 000
  • ●  ikke ønsker kaskoforsikring

Når bør du velge Kaskofritt billån?
Kaskoforsikring lønner seg sjelden til biler under 100.000 kroner og med dette lånet trenger du ikke kaskoforsikre bilen din for å få billån.

Lån til din første bil
Er du mellom 18 og 23 år og skal kjøpe bil? Da har vi et skreddersydd tilbud til deg. Eneste forutsetning er at du har en foresatt som stiller sikkerhet for lånet. Kontakt en Nissan forhandler for ytterligere informasjon.

 

NISSAN ASSISTANCE VEIHJELP

VILKÅR FOR PERSONBILER OG VAREBILER

 

  1. 1. NISSAN ASSISTANCE

    Under Nybilgarantien er du berettiget til NISSAN ASSISTANCE 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

    NISSAN ASSISTANCE leveres av en Nissan Europe-partner og er tilgjengelig i følgende land:
    Albania, Andorra, Belgia, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland, Frankrike*, Hellas, Hviterussland, Irland, Island, Italia, Kosovo, Kroatia, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, Russland, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyrkia, Tyskland, Ukraina, Ungarn, Vatikanstaten, Østerrike.
    * unntatt: Franske oversjøiske territorier

    Hvis havariet skjer i en enklave eller på en øy som tilhører ett av landene ovenfor, er du kun berettiget til basistjenestene. I tilfeller der reparasjon på stedet ikke er mulig vil bilen taues til den lokale Nissan-forhandleren, eller til et lokalt verksted hvis det ikke finnes en Nissan- forhandler i nærheten.

    1. 1.1 BASISTJENESTER

      Hvis bilen din havarerer pga. av en hendelse innenfor/utenom garantivilkårene eller ved en ulykke, kan du ringe telefonnummeret på garantisertifikatet. Først skal problemet identifiseres og bli forsøkt løst via telefon. Hvis dette ikke er mulig er du berettiget til én av følgende to basistjenester:
      1. 1. Reparasjon på stedet
      2. 2. Tauing til Nissan-forhandler
      Først skal bilen bli forsøkt reparert på stedet, og hvis ikke dette er mulig vil bilen bli tauet til en Nissan-forhandler. Du kan velge Nissan- forhandler (eller NHPC for GT-R) hvis forhandleren befinner seg innenfor 50 km fra havaristedet. Hvis avstanden er mer enn 50 km fra havaristedet vil bilen bli tauet til nærmeste Nissan-forhandler.
       
    2. 1.2. ANDRE TJENESTER

      Hvis bilen taues til en Nissan-forhandler og ikke kan repareres samme dag, er du berettiget til én av følgende fire Andre tjenester:
      1. 1. Reisen fortsetter:

        Å starte eller fortsette reisen, eller reise hjem for fører og passasjerer og returnere til forhandleren for å hente den reparerte bilen (enten av fører eller en annen person som føreren velger).
        • ●  tog/båt/ferge (1. klasse)
        • ●  drosje inntil 50 km
        • ●  fly, hvis tog > 8 timer (økonomiklasse)
        • ●  offentlig transport

        Kombinasjoner av det ovenstående er mulig. Kostnaden ved lokal transport mellom forhandler der bilen kan repareres og stasjonen, flyplassen, hotellet, leiebilfirmaet vil bli dekket.
      2.  

      3. 2. Lånebil:

        Inntil bilen er reparert inntil tre arbeidsdager med ubegrenset kjørelengde. Drivstoff og bompenger skal dekkes av brukeren. I tilfeller der det kreves depositum på leiebil.

        For personbiler: lånebilen vil om mulig være i samme segment som den havarerte bilen (segment E for GT-R).

        For LCV: lånebilen vil, om mulig, være i samme segment som den havarerte bilen.

        Lånebilen kan ikke benyttes til kommersiell aktivitet (slik som forretningsvirksomhet).
      4.  

      5. 3. Overnatting:

        Hvis havariet oppsto > 50 km fra hjemstedet og hvis du ikke ønsker å vente til bilen er reparert. Fører og passasjerer er berettiget til overnatting på et 3-stjerners hotell med frokost inntil bilen er reparert, maks. tre arbeidsdager (for GT-R, 4-stjerners hotell).
      6.  

      7. 4. Retur:

        Hvis bilen ikke kan repareres innen 3 arbeidsdager etter at den har ankommet en Nissan-forhandler (eller Nissan LCV/lastebil-forhandler) fra et havari i utlandet, kan det ordnes retur av bil/fører/passasjerer/bagasje ved behov. Slike returtilfeller skal ordnes innen 4 arbeidsdager etter at bilen har ankommet Nissan-forhandleren (eller Nissan LCV/lastebil-forhandler). Hvis det ikke kan forutses innen én dag at bilen ikke kan repareres innen 3 arbeidsdager, kan Retur kombineres med én av de tre tjenestene nevnt ovenfor etter behov.
      8.  

    3. 1.3. LIVSTIDS NISSAN VEIHJELP

      Hvis du utfører service hos en Nissan-forhandler (eller Nissan LCV/lastebil-forhandler) er du berettiget til Nissan Assistance 12 måneder fra servicedato. Selv etter at garantiperioden har utløpt. Dermed kan du benytte fordelene med samme dekning som beskrevet i kapitlene ovenfor. For mer informasjon, ta kontakt med din nærmeste Nissan-forhandler (eller Nissan LCV/lastebil-forhandler).
    4.  

    5. 1.4. BEGRENSNINGER:

      NISSAN ASSISTANCE dekker ikke:
      • ●  hendelser som ikke skjer på veien
      • ●  hendelser som følge av Force Majeure
      • ●  hendelser som oppstår under deltakelse i konkurranser, rally og billøp
      • ●  skade på last, fysiske skader eller tap av inntekt som et resultat av et havari
      • ●  hendelser forårsaket av bevisst handling eller ekstrem mangel på forsiktighet fra fører eller passasjerer
      • ●  kostnader som kunden normalt vil ha i forbindelse med reising, slik som drivstoff, forsikringer, bompenger, parkeringsavgifter, måltider, osv.

      (Nissan-forhandler = forhandler som er autorisert til å selge eller reparere Nissan biler)

      (Nissan LCV/lastebil-forhandler = forhandler som er autorisert til å selge eller reparere Nissan LCV-er/lastebiler)
    6.  

NISSAN ASSISTANCE VILKÅR FOR ELBILER

 

  1. 1. NISSAN ASSISTANCE

    Under Nybilgarantien er du berettiget til NISSAN ASSISTANCE 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

    NISSAN ASSISTANCE leveres av en Nissan Europe-partner og er tilgjengelig i følgende land:
    Albania, Andorra, Belgia, Bosnia-Hercegovina, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland, Frankrike*, Hellas, Hviterussland, Irland, Island, Italia, Kosovo, Kroatia, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Makedonia, Malta, Moldova, Monaco, Montenegro, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Romania, Russland, San Marino, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tsjekkia, Tyrkia, Tyskland, Ukraina, Ungarn, Vatikanstaten, Østerrike.
    * unntatt: Franske oversjøiske territorier

    Hvis havariet skjer i en enklave eller på en øy som tilhører ett av landene ovenfor, er du kun berettiget til basistjenestene. I tilfeller der reparasjon på stedet ikke er mulig vil bilen taues til den lokale Nissan elbilforhandleren, eller til et lokalt verksted hvis det ikke finnes en Nissan elbilforhandler i nærheten.

    1. 1.1. BASISTJENESTER

      Hvis bilen din havarerer pga. av en hendelse innenfor/utenom garantivilkårene eller ved en ulykke, kan du ringe telefonnummeret på garantisertifikatet. Først skal problemet identifiseres og bli forsøkt løst via telefon. Hvis dette ikke er mulig er du berettiget til én av følgende to basistjenester:
      1. 1. Reparasjon på stedet
      2. 2. Tauing til Nissan elbilforhandler
        Først skal bilen bli forsøkt reparert på stedet. Hvis dette ikke er mulig vil bilen din taues til en Nissan elbilforhandler eller ladepunkt/hjemmeadresse (ved utladet Li-ion-batteri). Du kan velge Nissan- elbilforhandler eller ladepunkt hvis forhandleren befinner seg innenfor 50 km fra havaristedet. Hvis avstanden er mer enn 50 km fra havaristedet vil bilen bli tauet til nærmeste Nissan- elbilforhandler eller ladepunkt.
      3.  

    2. 1.2. ANDRE TJENESTER

      Hvis bilen taues til en Nissan elbilforhandler og ikke kan repareres samme dag, er du berettiget til én av følgende fire Andre tjenester:
      1. 1. Reisen fortsetter:

        Å starte eller fortsette reisen, eller reise hjem for fører og passasjerer og returnere til forhandleren for å hente den reparerte bilen (enten av fører eller en annen person som føreren velger).
        • ●  tog/båt/ferge (1. klasse)
        • ●  drosje inntil 50 km
        • ●  fly, hvis tog > 8 timer (økonomiklasse)
        • ●  offentlig transport

        Kombinasjoner av det ovenstående er mulig. Kostnaden ved lokal transport mellom forhandler der bilen kan repareres og stasjonen, flyplassen, hotellet, leiebilfirmaet vil bli dekket.
      2.  

      3. 2. Lånebil:

        Inntil bilen er reparert inntil tre arbeidsdager med ubegrenset kjørelengde. Når bilen må taues til et LiB reparasjonssenter er du berettiget til 3 ekstra arbeidsdager. Drivstoff og bompenger skal dekkes av brukeren. I tilfeller der det kreves depositum på leiebil.

        Lånebilen vil være en bil i C-segmentet. Lånebilen kan ikke benyttes til kommersiell aktivitet (slik som forretningsvirksomhet).
      4.  

      5. 3. Overnatting:

        Hvis havariet oppsto > 50 km fra hjemstedet og hvis du ikke ønsker å vente til bilen er reparert. Fører og passasjerer er berettiget til overnatting på et 3-stjerners hotell med frokost inntil bilen er reparert, maks. tre arbeidsdager.
      6.  

      7. 4. Retur:
        Hvis bilen ikke kan repareres innen 3 arbeidsdager etter at den har ankommet en Nissan- elbilforhandler fra et havari i utlandet, kan det ordnes retur av bil/fører/passasjerer/bagasje ved behov. Slike returtilfeller skal ordnes innen 4 arbeidsdager etter at bilen har ankommet Nissan elbilforhandleren. Hvis det ikke kan forutses innen én dag at bilen ikke kan repareres innen 3 arbeidsdager, kan Retur kombineres med én av de tre tjenestene nevnt ovenfor etter behov.
      8.  

    3. 1.3. LIVSTIDS NISSAN VEIHJELP

      Hvis du utfører service på bilen hos en Nissan elbilforhandler, ta kontakt med din nærmeste Nissan elbilforhandler, er du berettiget til Nissan Assistance 12 måneder fra servicedato. Selv etter at garantiperioden har utløpt. Dermed kan du benytte fordelene med samme dekning som beskrevet i kapitlene ovenfor. For mer informasjon, ta kontakt med din nærmeste Nissan elbilforhandler.
    4.  

    5. 1.4. LEASINGPLAN FOR BATTERI

      Hvis Li-ion batteriet er dekket av en leasingplan gjelder garanti- og reparasjonsprosedyren i leasingkontrakten. Les leasingplandokumentasjonen for mer informasjon om Li-ion batteriets garanti- og reparasjonsprosedyre.
    6.  

    7. 1.5. KLAUSUL FOR RIMELIG BRUK MED UTLADET BATTERI//LAVT LI-ION BATTERINIVÅ

      I Nissan Assistance-perioden avhenger antall Nissan Assistance-tjenester på grunn av utladet batteri eller lavt Li-ion batterinivå av rimelig bruk av bilen:
      A - I tilfeller av gjentatte mislykkede oppstarter av rimelige årsaker vil du være berettiget til Nissan Assistance.
      A - I tilfeller av gjentatte mislykkede oppstarter (av samme fører) uten rimelige årsaker vil du ikke være berettiget til Nissan Assistance.
      Veihjelpleverandøren vil foreta en rimelighets vurdering basert på best praksis.
    8.  

    9. 1.6. BEGRENSNINGER:

      NISSAN ASSISTANCE dekker ikke:
      • ●  hendelser som ikke skjer på veien
      • ●  hendelser som følge av Force Majeure
      • ●  hendelser som oppstår under deltakelse i konkurranser, rally og billøp
      • ●  skade på last, fysiske skader eller tap av inntekt som et resultat av et havari
      • ●  hendelser forårsaket av bevisst handling eller ekstrem mangel på forsiktighet fra fører eller passasjerer
      • ●  kostnader som kunden normalt vil ha i forbindelse med reising, slik som drivstoff, forsikringer, bompenger, parkeringsavgifter, måltider, osv.

      (Nissan elbilforhandler = forhandler som er autorisert til å selge eller reparere elbiler fra Nissan)
      (Ladepunkt = alle egnede energikilder og kontakter der kunden kan lade bilen)
      (Nissan LiB reparasjonssenter = Nissan elbilforhandler som er autorisert til å reparere Li-ion batteriet)

 

NISSAN PRISLØFTE

Ditt merkeautoriserte Nissan-verksted kan din Nissan best.
I tillegg er vi konkurransedyktige på pris. Vi gir prisløfte på service og reparasjoner for alle Nissan-modeller uansett alder. Det vil si at vi matcher prisen på tilsvarende service og reparasjoner til et alternativt verksted dersom pristilbudet skulle være lavere enn hos oss.

  • ●  Nissan Prisløfte gjelder for alle mekaniske reparasjoner og service på din Nissan
  • ●  Får du et tilbud fra et ikke-autorisert Nissan-verksted, vil vi matche det uansett, så lenge det møter følgende kvalifikasjoner:
    • ●  Innen en radius på 100 km
    • ●  Norsk verksted
    • ●  Nyere enn 1 måned
    • ●  Tilbudet må være splittet i delekostnader og arbeidskostnader

Ingen tar bedre vare på din Nissan enn ditt autoriserte Nissan-verksted. Vi kan Nissan, og har den beste kompetansen for å ta vare på din bil.
Vi bruker originale Nissan-deler. I tillegg oppdateres programvaren i din Nissan til nyeste versjon når du har din Nissan hos oss. Unikt for Nissan-verkstedet.
Du vinner. Uansett hvilken vei du ser på det

 

BYTTERETT (30 DAGER/2 000 KM)

Når man inngår en ny avtale, er det bare rett og riktig å forvente at avtalepartnerne holder seg til avtalen. Derfor tilbyr vi, dersom du ikke er fornøyd med din Cared4 bil av en eller annen grunn, at du kan fritt kan bytte bil innenfor 30 dager og 2 000 km kjørt siden levering av bilen – til en annen bil til minst samme verdi. Verdi av eventuelt ettermontert tilbehør regnes ikke inn i verdi på bilen.
For detaljer i betingelsene ber vi deg om å kontakte din CARED4-godkjente Nissan-forhandler.
Bytte av bil forholder seg til følgende vilkår:

  1. 1. Vilkår
    1. a. Bil som ønskes byttet ut returneres til selgende Cared4-godkjente Nissan-forhandler innen 30 dager etter leveringsdato.
    2. b. Bil som byttes kan ikke ha blitt kjørt mer enn 2 000 km siden leveringsdato.
    3. c. Selgende Cared4-godkjent Nissan-forhandler er fornøyd med bilen og konstaterer at bilen er i samme stand som da den ble levert til kunden.
    4. d. Bilen må ikke være utstyrt med nytt Nissan-tilbehør eller annet tilbehør siden levering av bilen til kunden. Selgende Cared4-godkjente Nissan-forhandler kan redusere bilprisen som følge av slikt utstyr som er montert, likeså om utstyret ikke kan demonteres uten inngrep i bilen.
    5. e. Den Cared4-godkjente forhandleren forutsetter at kunden ikke har betalingsanmerkninger (ingen utestående kredittanmerkninger eller andre 3. part interesser) og er fullt berettiget til å bytte ut bilen i henhold til denne avtalen.
    6. f. Kunden må ikke være oppkjøper.
    7.  

  2. 2. Kunden kan velge hvilken som helst bil fra forhandlers Cared4-lager forutsatt at:
    1. a. Den nye bilen er av lik eller høyere pris som den opprinnelige bilen som skal byttes inn har.
    2. b. Den er klar til levering fra en Cared4-godkjent Nissan-forhandlers eget Cared4-godkjent lager.
    3.  

  3. 3. Cared4-godkjente Nissan-forhandlere er ikke pliktig til å erstatte bilen som leveres inn med en bil med identiske spesifikasjoner som den innleverte bilen.
  4.  

  5. 4. Dersom en kunde ønsker å bytte ut bilen med en ny bil med høyere pris, må kunden betale differansen mellom de to bilene til Cared4-godkjent Nissan-forhandler.
  6.  

  7. 5. I de tilfeller hvor bilen er finansiert gjennom Nissan Finans, vil alle administrasjonskostnader i forbindelse med avslutning av en kredittavtale tilfalle Cared4-godkjent Nissan-forhandler.
  8.  

  9. 6. I de tilfeller hvor bilen er finansiert gjennom hvilken som helst annen finans-eller kredittinstitusjon, vil alle kostnader i forbindelse med avslutning av kredittavtalen tilfalle kunden.
  10.  

  11. 7. Kunden vil være ansvarlig for alle kostnader forbundet med forsikringsopphør for innbyttet bil.
  12.  

  13. 8. Byttebiler kan bare være opprinnelig kjøpt under Cared4-godkjent bilprogram, og gjelder ingen annen innbyttebil.
  14.  

  15. 9. Bilbyttet vil ikke endre noe på kundens rettigheter som sådan.